Zadanie podsumowujące

Zadanie dla: Sebastiana, Maćka, Patryka, Adriana, Kamila, Bartka, Julki i Kacpra
Waszym zadaniem jest napisanie wypracowania na jeden z wybranych spośród wymienionych poniżej tematów
napisane wypracowanie proszę przesłać na adres mailowy: magdalena.wisnioch@gmail.com do 9 czerwca 2015 r.  


Temat 1:

Przedstaw wpływ wojen XVII w. na układ sił politycznych w Europie i na świecie.


(nacobezu)
wiedza: 
  • mocarstwa i sojusze w początkach XVII w., 
  • wydarzenia wpływające na zmiany, 
  • pokazanie konsekwentnej polityki mocarstw, 
  • mocarstwa i sojusze pod koniec XVII w. (koniecznie trzeba uwzględnić wojnę trzydziestoletnią i jej znaczenie)
umiejętności:
  • selekcja i dobór materiału
  • interpretowanie wydarzeń pod kątem tematu
  • wnioskowanie
  • pokazanie wydarzeń jako procesu (przyczyny - cele - przebieg konfliktu - skutki konfliktu - bilans wojny)
struktura wypracowania:
  • wstęp
  • teza i jej uzasadnienie
  • podsumowanie, własna ocena
Temat 2.

Scharakteryzuj rolę wielkich wodzów i ich zwycięstw w wojnach XVII-wiecznej Europy (na wybranych przykładach przynajmniej dwóch postaci).


(nacobezu)
wiedza:
  • przedstawienie postaci wodzów oraz pokazanie ich działań  na rzecz zwycięstwa (uzasadnienie wyboru)
  • pokazanie wpływu wodzów na politykę państwa podczas wojen
  • wybór koniecznie Gustawa Adolfa i co najmniej jednego wodza zachodnioeuropejskiego (może być współczesny do Gustawa Adolfa) lub wschodnioeuropejskiego
umiejętności:
  • charakterystyka postaci
  • interpretacja wydarzeń w kontekście wybranej postaci
  • porównanie postaci wybranych wodzów
  • uzasadnienie wyboru
struktura wypracowania:
  • wstęp
  • teza i jej uzasadnienie
  • podsumowanie, własna ocena
Temat 3.

Porównaj sposób prowadzenia wojen w XVII-wiecznej Europie na wybranych przykładach armii przynajmniej dwóch państw.


(nacobezu) 
wiedza: 
  • opis uzbrojenia, rodzaje broni, wynalazki wojskowe i ich zastosowanie, 
  • specyfika armii i taktyka na polu walki, 
  • porównanie przynajmniej dwóch armii: szwedzkiej i francuskiej bądź hiszpańskiej 
umiejętności: 
  • porównanie: pokazanie różnic i podobieństw, a także wzajemnych wpływów; 
  • ujęcie tematu dynamicznie (pokazanie ewolucji - etapów rozwoju), wskazanie cezur i wydarzeń przełomowych
struktura wypracowania:
  • wstęp
  • teza i jej uzasadnienie
  • podsumowanie, własna ocena

Powodzenia

Zadanie dla: Marty, Mateusza, Oli, Edyty i Dawida 
kliknijcie na słowo test i wypełnijcie internetowo. 
Proszę to zrobić do 9 czerwca.


Powodzenia!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz